Rozmístění ovládacích prvků u pravostranného řízení

IRL a GB - Odlišnosti na vozidlech

Největší odlišnost, vzhledem k provozu na opačné straně vozovky, je samozřejmě pravostranné řízení. Tedy volant je vpravo:)

Před mým odjezdem do Irska a první zkušeností se mi na internetu vůbec nedařilo nalézt informace jak je to s ostatními ovládacími prvky:

Např. rozmístění pedálů, způsob řazení a rozmístění dalších přepínačů...

A přitom stačila takováto informace:

Pedály jsou rozmístěny stejně. Tedy levá noha mačká spojku a pravá brzdu a plyn (brzda je i zde uprostřed).

Kulisa řazení - Irská Scania Kulisa řazení je stejná, tedy nejvyšší rychlost, velká 8 (6 u Scanie) je vlevo dozadu). Jen se řadí levou rukou.

Blinkry se ovládají také levou rukou jako u nás, stejně jako ostatní ovládací prvky.

Celkově jsem se zvykáním si na odlišnosti v řízení neměl větší problémy. Jen je zapotřebí na všechno, alespoň ze začátku, více myslet.
Pravděpodobně již máte praxi na kamionu, tak bude možná problém spíše u menších firem (protože budete sedět v opačném rohu kabiny.)

Nejčastěji poškozované části u vozidel s pravostranným řízením, řízených lidmi zvyklými na řízení levostranné, jsou na levé straně.
Tedy pozor na levé zpětné zrcátka a levý dolní roh kabiny.

Je to svým způsobem takový druhý začátek, ale není to zas tak složité;)

Irské propojovací hadice Ještě dodávám, že ostrovní vozidla se liší také v propojení vzduchových hadic, které jsou úplně odlišné a dle mého názoru je s nimi o něco horší manipulace, protože ke spojení je potřeba o něco větší síly.

Elektrické kabely mají koncovky totožné.


JIP


Související: Do začátků v IRL | Do začátků v UK | Kamiony - úvod

[VÍTEJTE ZDE]

[INFO do začátků]

[PRAXE ze života]

[DALŠÍ články]

[Truck VIDEA]

[TRUCK odkazy]

[Truck FÓRUM]


Ikona

Ikona webu

Credits

Mapa webu

JIP © 2011