Rozmístění ovládacích prvků u pravostranného řízení
IRL a GB - Odlišnosti na vozidlech
Největší odlišnost, vzhledem k provozu na opačné straně vozovky, je samozřejmě pravostranné řízení. Tedy volant je vpravo:)
Před mým odjezdem do Irska a první zkušeností se mi na internetu vůbec nedařilo nalézt informace jak je to s ostatními ovládacími prvky:
Např. rozmístění pedálů, způsob řazení a rozmístění dalších přepínačů...
A přitom stačila takováto informace:
Pedály jsou rozmístěny stejně. Tedy levá noha mačká spojku a pravá brzdu a plyn (brzda je i zde uprostřed).

Kulisa
řazení je stejná, tedy nejvyšší rychlost, velká 8 (6 u Scanie) je vlevo dozadu). Jen se řadí levou rukou.
Blinkry se ovládají také levou rukou jako u nás, stejně jako ostatní ovládací prvky.
Celkově jsem se zvykáním si na odlišnosti v řízení neměl větší problémy. Jen je zapotřebí na všechno, alespoň ze začátku, více myslet.
Pravděpodobně již máte praxi na kamionu, tak bude možná problém spíše u menších firem (protože budete sedět v opačném rohu kabiny.)
Nejčastěji poškozované části u vozidel s pravostranným řízením, řízených lidmi zvyklými na řízení levostranné, jsou na levé straně.
Tedy pozor na levé zpětné zrcátka a levý dolní roh kabiny.
Je to svým způsobem takový druhý začátek, ale není to zas tak složité;)

Ještě dodávám, že ostrovní vozidla se
liší také v propojení
vzduchových hadic, které jsou úplně odlišné a dle mého názoru je s nimi o něco horší manipulace, protože ke spojení je potřeba o něco větší síly.
Elektrické kabely mají koncovky totožné.
JIP
Související: Do začátků v IRL | Do začátků v UK | Kamiony - úvod